STRESS..!!! CEGAH SEBELUM PARAH





Kisah Dilema Seorang Ibu

…………………………………………………………………………

Aduss...banyaknya kerja kat ofis ni..paperwork berlambak-lambak tak pernah nak habis..Dengan pressure kena marah dengan bos lagi, pastu kena marah dengan customer lagi, bertambah-tambah lah stress tu datang. Seharian sibuk dengan kerja.

Habis waktu kerja, berkejar pulak nak  balik rumah.. Terpaksa berhadapan pula dengan kesesakan lalu lintas lagi..Yelah, waktu semua orang balik kerja kan, memang jammed la jalan. Stress lagi.

Sampai rumah pulak... Dah urut dahi..rumah tak berkemas lagi..kain tak  berjemur , tak berlipat lagi...kelam kabut nak cepat-cepat siapkan dinner pasal anak sekolah cepat tidur..anak-anak yang kecik pulak main sepah..main sepah..Rasa macam tak menang tangan jer. Tu belum lagi aktiviti wajib dengan cik abang. Baru  nak lelap mata, cik abang dah cuit-cuit.Haa..paham-paham la kann..hihi

Penatnya tak terkata....( bukan mengeluh...tapi kebiasaannya itulah dilema yang terpaksa dihadapi oleh  seorang ibu apabila bekerja... sambil menguruskan hal rumah, suami dan juga anak-anak ). Betapa kuatnya kesabaran seorang ibu. Sebab itu lah ada pepatah mengatakan " tangan yang menghayun buaian mampu menggoncang dunia "


Pernah tak ibu-ibu rasa keadaan macam ni..???

…………………………………………………………………………


Untuk situasi begini, Minda kena tenang, Rehat kena cukup...waktu tidur juga kena cukup dan berkualiti (maksudnya tidur yang tidak diganggu walaupun hanya 2 jam). Bila  dah lepas solat...mengaji Al_quran...Alhamdulillah..tenangnya rasa.

TAPI......


Sakit kepala pula datang menyerang..nyuttt...nyuttt rasa..Sebab ape..??? Sebab ibu-ibu dah terlalu letih...badan dah hilang tenaga dengan urusan seharian...

Telan Panadol je lah...Takkan lah tiap kali sakit kepala nak telan panadol je kann..Bahaya yer kalau terlalu bergantung pada panadol. Saya ada seorang kawan yang kerap sakit kepala dan solution dia ambil panadol jer..Sampai satu tahap panadol tu dah tak bagi kesan apa-apa pada tubuh badan malahan dari sakit kepala biasa berubah kepada migrain..Haa..Bahaya kann..


ALTERNATIF LAIN UNTUK ELAK STRESS DAN SAKIT KEPALA


Saya cadangkan supaya anda mengamalkan Vitamin B Complex Shaklee sebagai suplemen tambahan untuk kesihatan anda semua.




VITAMIN B-COMPLEX SHAKLEE


B-Complex Shaklee ialah makanan tambahan yang mengandungi semua lapan jenis Vitamin B  larut air yang terdiri daripada :

B1 ( thiamine )
B2 ( riboflavin )
B3 ( niasin )
B5 ( phantothenic asid )
B6, B7 ( biotin )
B9 ( folat atau asid folic )
B12



TANDA-TANDA KEKURANGAN VITAMIN B DALAM BADAN


▪ Lemah sistem saraf.
▪Mengganggu fungsi otak yang mana akan meningkatkan lagi risiko penyakit jantung.
▪ Pembentukan sel abnormal.
▪ Mengakibatkan anemia.
▪ Masalah depresi (tekanan perasaan).
▪ Kehilangan daya memori. 
▪ Cepat letih.
▪ Sesak nafas.
▪ Insomnia.
▪ Kurang fokus dan konsentrasi.
▪ Mudah tersinggung.

MANFAAT VITAMIN B-COMPLEX SHAKLEE


Di sinilah antara manfaat dan kebaikan mengamalkan Vitamin B-Complex. Antaranya :

1) Menukarkan makanan  kepada tenaga 


B Complex Shaklee membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.


2) Melawan Tekanan 


B Complex Shaklee memastikan kesihatan fungsi saraf. Sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.


3) Membantu Tumbesaran 


B Complex Shaklee menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal pada bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.


4) Kesihatan Rambut


B Complex Shaklee memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. Ni sangat bagus bagi mereka yang ada masalah kekurangan rambut.


5) Kesihatan Mata


B Complex Shaklee mengurangkan masalah keletihan mata, katarak, meningkatkan kualiti penglihatan dan memperbaiki memori serta daya fokus anda.


6) Mengurangkan risiko mendapat anemia 


B Complex Shaklee membantu pembentukan Sel Darah Merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam badan, memperbaiki kesihatan kardiovaskular, anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.


7) Meredakan Senggugut 


B Complex Shaklee baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.


8)  Mengurangkan risiko mendapat Perleche


B Complex Shaklee boleh mengurangkan risiko penyakit kerekahan mulut (mouth chilitis),  jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.


9) Detoksifikasi 


Meredakan Alahan.


TESTIMONI PENGGUNA VITAMIN  B-COMPLEX SHAKLEE




B-Complex Shaklee hilangkan rasa letih dan lesu. Badan rasa lebih bertenaga.



Mudah bangun pagi, senang tidur, stress pun hilang.


Badan lebih bertenaga, tak stress lagi, yang penting tak meroyan untuk ibu berpantang.



Gantikan panadol, tak perlu bergantung pada panadol lagi.

HARGA VITAMIN B-COMPLEX

RM 58.75 ( 120 tablet )


Vitamin B-Complex Shaklee ini tahan selama 4 bulan. SANGAT MENJIMATKAN


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin B-Complex Shaklee, anda boleh hubungi saya di talian 016-6110742




ATAU


Sekiranya anda ingin membuat belian menerusi laman web Shaklee secara kad kredit atau kad debit,  anda boleh klik gambar di bawah ini





Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada semua dan semestinya ANDA AKAN MENDAPAT KONSULTASI PERCUMA DAN EKSLUSIF  apabila anda membeli dengan saya. PILIH UNTUK KEKAL SIHAT DEMI KEHIDUPAN YANG CERIA DAN SEMPURNA.


Vitamin ini bukanlah ubat...Ia adalah vitamin yang menyihatkan.


Selamat..Berkesan..Semulajadi


Share:

No comments:

Post a Comment