SET IBU HAMIL YANG TERBAIK






Menjadi seorang ibu adalah perkara yang  sangat diimpikan oleh setiap wanita.. Tidak dapat digambarkan bagaimana rasanya apabila ada nyawa kecil yang berada di dalam kandungan seorang ibu. Amanah Allah swt yang perlu dijaga dengan baik selama 9 bulan 10 hari.

Di sini saya ingin kongsikan pengalaman saya yang kini sedang hamil anak yang keempat. Alhamdulillah, kurniaan Allah swt yang paling indah. Usia kandungan saya kini sudah mencecah 34 minggu 6 hari dan saya dijangka bakal bersalin pada 12/9/2018. Tak lama dah kann baby kecil ni nak keluar..


Apabila seorang ibu didapati hamil, pengambilan nutrisi yang cukup, rehat yang mecukupi sangat penting untuk menampung keperluan khasiat ibu dan bayi. Kekurangan nutrisi boleh menyebabkan ibu berasa lemah, kurang tenaga, cepat letih, emosi yang tidak stabil, sakit di bahagian pinggang, kaki, HB rendah, masalah keputihan, GDM ketika hamil dan sebagainya. Tambahan pula sekiranya ibu yang sedang bekerja.


Seperti saya, saya seorang ibu yang bekerja sambil melakukan bisnes Shaklee di samping menguruskan 3 orang anak yang sedang aktif membesar. Jadi jadual harian saya sangat padat memandangkan saya sepenuhnya menguruskan anak-anak kerana suami saya sering kerja outstation. Untuk itu amat penting untuk saya mengambil nutrisi yang cukup dan terbaik buat si kecil dan saya sendiri.


Jika sebelum ini masalah yang sering saya hadapi sewaktu hamil ialah saya sering letih, kaki selalu cramp / kejang di waktu malam sehingga saya sukar untuk tidur,saya sering mengalami sakit sembelit, terkena demam denggi pada usia kandungan 3 bulan  dan  ruam di seluruh badan ( kecuali muka, dada dan perut ) pada usia kandungan 6 bulan.


Tapi sekarang apabila saya mengamalkan SET HAMIL SHAKLEE, saya merasakan perubahan yang amat ketara berbanding kehamilan sebelumnya. Ok, sebelum itu saya nak terangkan dulu apa yang ada dalam SET HAMIL SHAKLEE.







SET HAMIL SHAKLEE TERDIRI DARIPADA


1. ESP ( ENERGISING SOY PROTEIN )




Sejenis protein non GMO yang lengkap dengan 9 asid amino yang memberikan tenaga yang berpanjangan di samping menjadikan kulit ibu dan bayi cantik,gebu,licin dan bersih.

2. VITALEA





Mengandungi 400mcg asid folic, Vitamin B yang diperlukan untuk tubuh yang sihat. Fungsinya adalah untuk mengelakkan masalah anemia dan kekurangan sel darah, pengambilan Vitalea juga mengurangkan risiko bayi pra-matang  dan masalah bayi kekurangan berat badan.

3. B-COMPLEX with Asid Folic




Vitamin yang membekalkan kesemua lapan Vitamin B yang seimbang untuk menguatkan tubuh badan kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel tubuh. Ia juga lengkap dengan Asid Folic dan biotin yang cukup untuk melindungi bayi dari kecacatan saraf tunjang, dan menghalang ibu dari risiko kanser dan strok.

4. OSTEMATRIX




Merupakan vitamin kalsium yang terdiri daripada 1000mg Kalsium,  400mg Magnesium, Vitamin D, Boron, Manganese, Kuprum dan Zink di mana fungsinya membantu pertumbuhan tulang dan gigi yang sihat bagi ibu dan bayi dan mengelakkan kekejangan.

5. VITA-C SHAKLEE




Merupakan Vitamin yang larut air dan fungsi utamanya adalah sebagai antioksida yang baik. Ia juga memainkan peranan yang penting  untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dsbnya. Pengambilan Vitamin C juga dapat mengurangkan risiko demam dan selsema.

6. OMEGA GUARD




Merupakan minyak ikan tulen yang berkepekatan tinggi yang mengandungi EPA  dan DHA yang penting untuk kesihatan. Di antara fungsi Omega Guard ialah  ia membantu perkembangan otak bayi di dalam kandumgan. Pengambilan Omega amat sesuai diambil pada trimester yang ketiga.


KESAN PENGAMBILAN SET HAMIL SHAKLEE


Kini Alhamdulillah sepanjang kehamilan ini saya tidak lagi mengalami masalah sembelit, pembuangan saya semakin lancar, saya semakin aktif di tempat kerja mahupun di rumah, rasa lebih bertenaga dan tiada lagi masalah kejang kaki, simpul biawak dan tiada lagi sakit pinggang. Tekanan darah ( HB ) juga dalam keaadan baik dan tiada masalah kencing manis semasa hamil walaupun usia saya sudah menjangkau 30 an.


Selain itu faktor pemakanan yang seimbang, rehat yang mencukupi, senaman ringan,  sokongan dari suami tercinta dan keluarga, rutin harian check up klinik, temujanji bersama doktor juga amatlah perlu sepanjang tempoh kehamilan.


Jadi, jika sekiranya ada di antara ibu hamil di luar sana yang mengalami masalah seperti saya, saya sarankan cubalah Set Hamil Shaklee ini. Sesungguhnya kita boleh ikhtiarkan yang terbaik untuk kesihatan ibu dan bayi.


Di sini juga saya sertakan testimoni ibu hamil yang juga mengamalkan Set Hamil Shaklee.













BERMINAT UNTUK DAPATKAN SET HAMIL SHAKLEE


Anda boleh hubungi / chat / whatsapp saya di no 016-6110742  atau klik sahaja gambar di bawah ini 👇👇👇






Untuk belian secara online melalui kad kredit atau kad debit, anda boleh klik gambar di bawah ini 👇👇👇






KERANA DIRIMU BEGITU BERHARGA

KESIHATANMU ADALAH ANUGERAH YANG TERINDAH




Share:

No comments:

Post a Comment